اخبار الفن

إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها

نشكركم على اهتمامكم بقراءة الخبر حول إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها دعونا الآن نلقي نظرة على التفاصيل الكاملة.

من اليمن - عدنان سالم - إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها

اخبار من اليمن حلت المخرجة إيناس الدغيدي ضيفة على برنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار، وتحدثت عن اختيارها للمثلين

وقالت: مش مغرورة لكن شكلي مغرور، وعمرو سعد مكسرش المكتب عندي، هو حد كلمني قالي في ولد كويس أو ي هيجيلك المكتب عشان عايز يمثل، وانا مكنتش موجودة، ومكلمنيش قبلها، وقالها انا مش همشي وقاعد استنى، فاكر إنه  مخبياني عنه، وهو كتب لي جواب، بس عرفت الموضوع ده بعد ما بقى عمرو سعد.  

للخبر بقية في الأسفل.. ومن أخبارنا أيضاً:

وتابعت: بقابل في اليوم 40 واحد عايزين يمثلوا، واختارت أحمد عز من كاست وكان موديل إعلانات، رفضته في الأول، عشان مكنش مناسب سنًا، عشان كان أصغر من يسرا ومش هينفع، الفيلم كان فيه بوسة، ويسرا جات قالتلي مين الراجل اللي هيبوسني.

وأضافت: قلتلها جايبالك واحد كويس، كان فيلم كلام الليل، عشان مش عايزة تتباس من أي حد، لما شافته قالتلى هو ده اللى اخترتيه، طب انتي بصيتي على سنانه، مش هينفع ابوسه عشان سنانه كلها سودة، والمنتج كان مقتنع بـ أحمد عز عشان وسامته، وراح قال ليسرا فيه واحد كويس أو ي بس ايناس شايفة إنه صغير، لما شافته قالتلى ده أنا هبوسه لكن اللى انتى مختاراه مش هينفع، قلتلها ده صغير، قالتلي ماليش دعوة، وعمل الدور حلو جدًا، والبوسة طلعت حلوة، وبعدها راح اتعلم وجالي قالي عايز اعمل فيلم، عملت به مذكرات مراهقة، وعز تطور جدًا، ومجتهد ومركز عنده هدف.

إيناس الدغيدي هي مخرجة وكاتبة ومنتجة مصرية، ولدت في مدينة القاهرة في عام 1953، تخرجت من المعهد العالي للسينما في عام 1975، عملت في البداية كمساعد مخرج في عدة أفلام منها (أفواه وأرانب) عام 1977، لتخرج فيلمها الأول (عفواً أيها القانون) عام 1985، لتتوالى بعد ذلك أعمالها والتي شاركت في بعضها بالتأليف مثل فيلم (مذكرات مراهقة) عام 2001، أو بالتمثيل مثل كفيلم (امرأة واحدة لا تكفي) عام 1990، من أبرز أعمالها أيضاً (لحم رخيص، دانتيلا، استاكوزا).

يمكن عرض تفاصيل الخبر بالكامل من مصدره الرئيسي احداث نت
إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها ، هذا الخبر قدمناه لكم عبر موقعنا.
وقد تم استيراد هذا الخبر إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها، من مصدره الاساسي موقع احداث نت.
ولا نتحمل في موقع من اليمن اي مسؤولية عن محتوى إيناس الدغيدي: مش مغرورة لكن شكلي مغرور.. ويسرا اختارت أحمد عز عشان يبوسها.

قد تقرأ أيضا