منوع

طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة

نشكركم على اهتمامكم بقراءة الخبر حول طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة دعونا الآن نلقي نظرة على التفاصيل الكاملة.

من اليمن - عدنان سالم - طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة

اخبار من اليمن كشف الفنان طارق الدسوقي، سبب غيابه عن الساحة الفنية طوال العشر سنوات الماضية، موضحًا أن هناك فجوة بين المنتجين والمخرجين الحاليين والجيل القديم.

وقال طارق الدسوقي، في لقائه مع الإعلامية إنجي هشام، في برنامج "المنسي" المذاع عبر شاشة قناة "هي": أنا مش متواجد بسبب أن أنا فعلًا بحط لنفسي معايير جادة وصارمة جدًا في اختيار أعمالي، والفترة من 2011 لـ 2016 معظم الأعمال اللي كانت بتتقدم لا تمثل هويتنا ولا قيمتنا ولا ثقافتنا ولا منظومة الأخلاق اللي بتميزنا، ولما الدنيا بدأت تتصلح لقيت أن معظم المنتجين والمخرجين اللي موجودين دلوقتي أنا معرفهمش ومبيجهدوش نفسهم يدوروا وبياخدوا اللي قدامهم.

وتابع: مجموعة كبيرة من الكتاب والمخرجين فاهمين الموضوع غلط، وأن الإخراج هو الإبهار في الصورة واستخدام تكنيك حديث، وأن أنا أشد الناس بأي شكل، ونفس الكلام في ورش الكتابة دلوقتي، ومبقاش في ارتقاء بلغة الحوار، وده بيأثر على اختيارهم للممثلين.

وأضاف: بقى في استسهال وكله عايز يخلص تصوير بسرعة، ومعظم الأعمال دلوقتي بتتصور قبل رمضان بشهرين تلاتة وبيجيبوا وحدة تصوير تانية ومخرج تاني ويقعدوا 24 ساعة في الاستوديو.

وبرنامج المنسي، من تقديم الإعلامية إنجي هشام على شاشة قنا هي، ويُعرض يوميًا في تمام الساعة العاشرة مساءا، طوال شهر رمضان، ويحل عدد من نجوم الفن ضيوفًا على برنامج المنسي، للحديث عن بدياتهم وتفاصيل مشوارهم وتفاصيل التحديات التي واجهتهم على مدار مشوارهم الفني.

 

يمكن عرض تفاصيل الخبر بالكامل من مصدره الرئيسي متن نيوز
طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة ، هذا الخبر قدمناه لكم عبر موقعنا.
وقد تم استيراد هذا الخبر طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة، من مصدره الاساسي موقع متن نيوز.
ولا نتحمل في موقع من اليمن اي مسؤولية عن محتوى طارق الدسوقي: أنا مش متواجد لأن معاييري صارمة.

قد تقرأ أيضا